הסיכון בירידה מהירה במשקל

רבים מתפתים לפתרונות קסם לירידה במשקל – דיאטות כאסח מהירות וניתוחי קיצור קיבה שאמורים לקצר את הדרך למשקל המיוחל. עם זאת חשוב לדעת שכאשר יורדים במשקל במהירות מפרקים לא רק שומן אלא גם הרבה שריר. רקמת השריר היא רקמה חשובה ופעילה מטבולית כך שככל שיש יותר שריר כך שורפים יותר קלוריות במנוחה. למרבה הצער לאחר שפוגעים בה קשה מאוד לשקם ולבנות אותה מחדש ביחוד בגילאים מעל 40. אנשים צעירים שיבצעו פעילות גופנית אינטנסיבית יוכלו לבנות רקמת שריר אך אנשים מבוגרים יותר גם יתקשו לעמוד בפעילויות מאוד עצימות וגם גופם אינו מסוגל לבנות את רקמת השריר באותה היעילות.

מה עושים כדי לרדת במשקל בלי לפגוע בשרירים?

קחו את הזמן, לאן אתם כבר ממהרים? עדיף לרדת במשקל לאט ובהדרגה, בצורה חכמה ומתונה.

נסו לפתח סבלנות והבנה כלפי גופכם – כמו שלא עליתם במשקל בשבוע אל תצפו ממנו לרדת את כל המשקל בשבוע.

אכלו ארוחות קטנות ותכופות, עשירות בפחמימות מורכבות כמו לחם ופסטה.

הקפידו על אכילה כל 3-4 שעות כדי להפחית תחושת רעב ולשמור על השרירים.

שתו הרבה מים.

בצעו פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע.

הציבו יעדים ריאלים – לא יותר מחצי ק"ג לשבוע בממוצע.

זכרו : אפילו ירידה צנועה של 250 גרם לשבוע תתבטא במהלך של שנה בירידה של 12 ק"ג במשקל – ירידה מכובדת ביותר!

מאת דר' אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0546603800 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר