סדרת איך קוראים תווית מזון? חלק 1

הרכיבים התזונתיים מפרטים לנו ממה מורכב המזון. יש מוצרים עם רשימת רכיבים קצרה במיוחד כמו דגנים, קטניות וירקות קפואים ויש מוצרים מורכבים יותר עם רשימת רכיבים ארוכה יותר כמו חומוס ולחם.

רשימת הרכיבים

ברשימת הרכיבים לסדר יש משמעות והרכיבים מסודרים מהרכיב שנמצא בכמות הגדולה ביותר לרכיב שנמצא בכמות הקטנה ביותר. אם נסתכל, לדוגמא, על תווית של לחם הרכיב הראשון יהיה קמח ואילו הרכיבים האחרונים יהיו חומרים משמרים ומווסתי חומציות שנמצאים בכמות הקטנה ביותר. מכאן שכאשר אנחנו רוצים לבחור לחם מלא אמיתי נצפה שהרכיב הראשון יהיה דווקא קמח מלא. יש לא מעט מקרים בהם נראה שהרכיב הראשון הוא דווקא קמח לבן ואיפשהו בהמשך נמצא קמח מלא. זה, חברים, לא לחם מלא אלא לחם לבן עם תוספת של קמח מלא. זה גם מתחבר למה שכתבתי לכם לקראת שנת הלימודים החדשה על “ממרחי אגוזי לוז” שבפועל הם ממרחי שומן וסוכר שאיפשהו בהמשך רשימת הרכיבים שלהם נמצא אחוז (לא גדול במיוחד) של אגוזי לוז.

בנוסף, כדאי לדעת שברשימת הרכיבים סוכר עלול להסתתר לו במגוון שמות. בין השמות של סוכר שנוכל למצוא ברשימת הרכיבים נמצאים – סוכרוז, דקסטרוז, פרוקטוז, גלוקוז, סילאן, דבש ואגבה. חשוב לשים לזה. תתפלאו לגלות כמה סוכר מסתתר לו במוצרים תמימים למראה כמו דגני בוקר מלאים וחטיפי גרנולה.

בפעם הבאה אספר לכם על מה כדאי להסתכל ברשימת הערכים התזונתיים. מוזמנים לעקוב! וכך להבין איך לרדת במשקל היא משימה לא קשה

מעוניינים לדעת עוד? לחצו כאן http://bit.ly/2tPrdfP

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.