כמה טיפים לפסח

* מצה אחת שוות ערך ל-2 פרוסות לחם רגיל או 4 פרוסות לחם  קל. אפשר במקום כריך לאכול חצי מצה כל פעם בליווי ממרח (רצוי לא שוקולד). עדיף לבחור מצות עם סיבים תזונתיים.
* מצבריי יכול להיות דיאטטי וטעים! טובלים חצי מצה בביצה וחלב ומטגנים במעט שמן. מי שאוהב מתוק אפשר להוסיף ממתיק מלאכותי.
* בארוחות החג נסו לצמצם את מגוון המנות. כאשר אנחנו ניצבים מול מגוון ישנה ירידה ביכולת המח לעורר רעב ובנוסף הסקרנות גורמת לנו לאכול ולדגום מכל המנות (ובד”כ זה לא יהיה עוד סלט אלא עוד תוספות, בשרים וקינוחים שרק יערימו עוד ועוד קלוריות). מעבר לזה – תחסכו גם זמן, גם מאמץ וגם כסף.
* רוצים לצמצם את מספר המנות ולא יודעים איך? נסו להגיש עד שתי מנות בשריות ועד שתי מנות תוספת. בגזרת התוספת מומלצת בטטה עם/ללא תפוחי אדמה (רצוי לא בצורת פירה) או אורז בסמטי לאוכלי קטניות. את היצירתיות והמגוון העדיפו להשקיע למנות מירקות: סלטים טריים (ללא מיונז ורטבים שמנים), אנטיפסטי, מוקפצים, פשטידות ירק.
* ולקינוח – מתכון לדוגמא: פשטידת ירק פסחית – 800-1000 גרם של ירקות (מכל סוג שאוהבים), 3 ביצים, 3 כפות קמח מצה בתיבול אבקת מרק או תבלינים אחרים שאוהבים. מערבבים הכל ביחד, יוצקים לתבנית ואופים ב-180 מעלות כ-40 דקות. בספרי החדש “דיאטת הלחם של אולגה רז: השיטה והמתכונים” תוכלו למצוא 50 מתכונים טעימים, פשוטים להכנה ודיאטטים מהם ניתן להכין מנות חג מגוונות. זו גם מתנה נהדרת למארחים ולמשפחה.
חג שמח!