איך אכזבה גורמת לכם להשמין ולהיות לא מרוצים

אנשים רבים, אולי רבים מדי, משתמשים במילה “אכזבה” במצבים רבים, אולי רבים מדי, הקשורים לצדדים שונים של החיים – יחסים, עבודה, ילדים, המראה החיצוני, ומה לא. אני אתייחס למילה זו בהקשר לתזונה, דיאטה, הרזייה וכו’. ברגע שאמרנו “אני מאוכזב/ת”’ כל החיות שלנו, ה-being שלנו, הופך למאוכזב, ירוד ומנוצח.

דוגמה, המשתתפת בקבוצה שלי שירדה 400 גר’ בשבוע אומרת “אני מאוכזבת”. לשאלה – כמה חשבת לרדת בשבוע? היא עונה – לא יודעת, אולי קילו? אני שואלת אותה – למה דווקא קילו, אולי קילו ומאתיים או שני קילו? מאיפה לקחת את המספר הזה? התשובה – לא יודעת, חשבתי שיהיה יותר.

מה קורה לה ברגע שהיא אומרת שהיא מאוכזבת?

הדבר הראשון – המחשבה שהנה, שמרתי, עשיתי וירדתי רק 400 גר’, אז למה לעשות? ואז עוזבים את הדרך החדשה וחוזרים לדרך הישנה. אותה דרך רגילה שהביאה לעלייה במשקל. בעצם האכזבה תגרום לעלייה במשקל ולאכזבה עצמית עוד יותר גדולה, לחיים בצל האכזבה האישית הבלתי פוסקת, המלווה במחשבות כמו “אני לא מסוגלת”, אני כישלון” וכדומה. ואז העלייה המטאורית במשקל היא רק עניין של זמן. הדבר השני – העברת האחריות אל המטפל, כמו – אולי ההוראות שנתנה לי לא טובות, אולי הדיאטה לא מתאימה לי? ואז מתחילים ללכת מדיאטנית לדיאטנית, מקבוצה לקבוצה, ממטפל למטפל, ולעלות עוד ועוד במשקל.

האכזבה היא בעצם הציפיה שלא התממשה. ככל שהציפייה גדולה יותר כך האכזבה גדולה יותר. הבעיה היא שאנחנו מפתחים ציפיות שאין להם שוס בסיס, כל ציפייה שאין לה בסיס סביר להניח שתסתיים באכזבה. רוצים לחיות כך? לא כדאי, אלה חיים כבדים, לא נעימים, לא מאושרים.

אני בעד גישה אחרת, בכל דבר כולל בירידה במשקל: כל גרם שירדתי הוא במקום קילו שהייתי עולה לו לא הייתי עושה את השינוי בתזונה, הדיאטה החדשה שלי. כל הישג, אף הקטן ביותר, בא כדי לשפר את המצב. מחקו את המילה “אכזבה” מהלקסיקון שלכם, כל פעם שהציפיות לא מתממשות – בדקו האם לציפיות אלו יש בסיס. תראו את ההישג ואיך אתם יכולים לחזקו ולהגדילו. כל הישג, אף קטן ביום – לטובתכם.

אם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או תצרו איתנו קשר דרך האתר.