דיאטה לסוכרתיים

סוכר תחת שליטה

תזונה נכונה הינה אחד הכלים החשובים ביותר המסייעים למנוע התפתחות סוכרת ומשפיעים בצורה מכריעה על השיפור במצבם של חולי סוכרת על ידי הורדת רמות הסוכר והאינסולין בדם. כשליש מאוכלוסיית העולם הבוגרת תפתח סוכרת בשלב כלשהו בחיים. כך מעריכים מומחים בעולם, ויש גם תחזיות פסימיות יותר.

ישנם שני סוגים של סוכרת:

  1. סוכרת מסוג 1, בה הלבלב אינו מסוגל לייצר אינסולין.
  2. סוכרת מסוג 2, הנפוצה הרבה יותר, וגם מועברת תורשתית, שבה הלבלב מייצר תחילה יותר מדי אינסולין כך שתאי הגוף מפתחים עמידות לפעילותו והופכים פחות רגישים אליו.

כדי למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2, או לדחות את הופעתה אפילו בשנים רבות, חשוב בראש וראשונה להוריד את רמת האינסולין המופרש לדם. לשם כך יש לשנות הרגלי האכילה, להשתמש לעיתים בתוספי מזון ולעשות פעילות גופנית. ככלל, ולמרות שרבים חושבים אחרת, דיאטה לחולי סוכרת או לאנשים במצב של טרום סוכרת איננה מסובכת. דיאטה לסוכרתיים (דיאטה לחולי סכרת)  מורכבת ממזון רגיל שאפשר לקנות בכל מקום ובמחירים רגילים, ואינה דורשת הכנות מיוחדות. לפניכם כמה מזונות, שצריכתם באופן קבוע תסייע להוריד את רמות האינסולין והסוכר בדם, ותאפשר להקטין את מינוני התרופות, כולל האינסולין המוזרק באותם חולי סוכרת סוג 2 שלא הצליחו לאזן אותה.

דיאטה לסוכרתיים

דיאטה לסוכרתיים, אז מה אוכלים?

  • פחמימות מורכבות: בניגוד למה שרבים חושבים, הסובלים מסוכרת ומטרום סוכרת חייבים לאכול פחמימות, כחלק מדיאטת סכרת הכרחית, אבל הדגש הוא על דיאטה דלת פחמימות מורכבות בעלות מדד גליקמי נמוך. ההמלצות האחרונות של האגודה האמריקאית לסוכרת מדברות על 55%-65% פחמימות מורכבות בדיאטה לחולי סוכרת, גלויה או סמויה. מה הן פחמימות מורכבות בעלי מדד גליקמי נמוך? לחם מחיטה מלאה, גריסים לסוגיהם, כל סוגי הקטניות, פסטה מקמח דורום או קמח מלא, שיבולת שועל, אורז בסמטי או מלא, בטטה וכדומה. פעם חשבו שצריך לאכול שלוש ארוחות ביום, כיום אנו יודעים שדיאטה לחולי סוכרת צריכה להיות מבוססת על ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות כל 3-4 שעות, לדוגמה כריך מלחם מחיטה מלאה (קל או רגיל) או מנת פסטה ברוטב עגבניות עם שמן זית ויקרות. גם כל מי שחושב איך לרדת במשקל צריך לאכול ארוחות קטנות במרווחים של 3-4 שעות, כולל לפני השינה. בכל ארוחה יש לאכול כמות דומה של פחמימות מורכבות, פרט לארוחה הכוללת בשר או דגים, שבה רצוי לצמצם מאוד את כמות הפחמימות, ואפילו לא לצרוך מהן כלל, אלא להשתמש בתור תוספת שפע של ירקות.
    • דיאטה לחולי סכרת מורכבת אף מפיטוכימיקליים, חומרים הנמצאים בצבעי הירקות.
    • קפה בדיאטה לחולי סוכרת: מחקרים מראים כי שתיית קפה מונעת התפתחות סוכרת נתון משמעותי.
    • דיאטה לסוכרתיים מעודדת צריכת קינמון הידוע, על פי מחקרים, כמכיל חומרים שמורידים את רמות הסוכר.
    • מגנזיום הוא בין היסודות החשובים ביותר לתפקוד תקין של מערכות הגוף ומרכיב חיוני בדיאטה לחולי סכרת.
    • כרום: מחקרים שונים מראים השפעה חיובית של יסוד זה על חולי סוכרת. לכן, העושים דיאטה בזמן הסכרת.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשמור על דיאטה עם סוכרת ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.