טיפים על איך להתגבר על פיתויים

פיתויים הינם נושא בוער וכאוב עבור רובנו. בכל תחום חיים, אנו חשופים ללא מעט פיתויים, ולעיתים קשה לנו מאוד להתגבר עליהם. בין אם אנחנו מעוניינים לשמור על תפריט דיאטה או להגמל מעישון או מכל הרגל מזיק אחר, הדבר דורש מאיתנו מאמץ רב שעלול להיראות, לעיתים, כמעט בלתי אפשרי. למעשה, רבים מאיתנו “נשברים” מדי פעם בפעם, והדבר טבעי מאוד. עם זאת, כמו שנאמר, מותר האדם מן הבהמה, ובהחלט ניתן להתגבר על כל פיתוי שהוא באמצעות מספר כלים פשוטים ליישום.

עניין של אימון

כמו הרבה מאוד דברים אחרים, גם כח רצון הוא אך ורק עניין של אימון. עלינו להרגיל את עצמנו לשלוט בצרכים שלנו לאורך זמן, ובכך, לאחר שנשקיע בכך מאמץ, ייראה לנו הדבר פשוט הרבה יותר. צריך להבין כי במהלך תהליך האימון, ייתכן שיהיו גם נפילות- וחשוב מאוד שלא לשפוט את עצמנו בחומרה כתוצאה מכך, אלא ללמוד מהטעויות שלנו ולבדוק כיצד נוכל לצמוח מהן.

בכל מקרה, רצוי להפוך את התהליך למאורגן ולנהל רישום מסודר של הצלחותינו ושל נפילותינו, כך שנוכל למפות את ההצלחות והכשלונות שלנו וללמוד להשתפר בהמשך.

מחשבה חיובית

ידוע כי מחשבות חיוביות מביאות לתוצאות טובות יותר, בכל התחומים. גם במקרים של ניסיונות להמנע מפיתויים, תמיד כדאי לנתב את קו המחשבה למה שרצוי ומותר, ולא להתמקד במחשבה על מה שאסור. למשל, אם ברצוננו להגמל מהרגל מגונה מסויים, כמו למשל אכילה מופרזת בלילה, כדאי שלא להתמקד במחשבה “אסור לי לאכול לאחר ארוחת הערב”, אלא לנסות לחשוב על היתרונות שעתידים לנבוע מכך- “הלילה ארגיש קליל ואוכל לישון טוב יותר”.

דיאטה

לספק לעצמנו מניע

כדי שנתמיד ונפעל, כדאי להקדיש מחשבה למה שמניע אותנו. אם אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך דיאטה, ניתן לדמיין את עצמנו לאחר שנגיע למשקל הרצוי. איך יראו החיים שלנו אז? סביר להניח שנרגיש טוב יותר עם גופנו, ושנפסיק לסבול מבעיות בריאותיות שונות. אם נוכל לדמיין את המניע שלנו בצורה מוחשית מספיק, הדבר עשוי לסייע לנו רבות בהתמדה ובהתמודדות עם פיתויים רגעיים.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר עכשיו.