השמנה בחורף

למה בחורף חלק ניכר מהאנשים משמינים? יש כמה סיבות:

מבחינה פיזיולוגית – יש ירידה ברמות סרוטונין במח, יותר רעבים ויותר רוצים מתוק. מה עושים? כדאי לאכול פחמימות מורכבות כמו לחם, פסטה, גריסים וקטניות שעוזרות להעלות את רמות הסרוטונין. דבר נוסף זה להחשף לאור יותר – זה עוזר גם כן.

בנוסף נוטים ללבוש שכבות רבות ולא רואים את הגוף ואז נוטים להעלות במשקל בלי להרגיש. מה עושים? לעמוד עירומים מול המראה מדי פעם ולראות איך הגוף נראה.

לא לשכוח שנמצאים יותר בבית ואז נעים כל הזמן על ציר מטבח-סלון.

האם אפשר לאכול חמין? בטח שכן! פחות שומן ובשרים שמנים ויותר גריסים ושעועית יוצא חמין מדהים ובריא. אפשר לאכול את זה בכיף. בנוסף יש שם פחמימות מורכבות וזה כאמור מעלה את רמות הסרוטונין ואז התחושה נהדרת ולכן זה מזון נפלא לחורף.

מי שרוצה לשמור על משקלו בחורף מרקים זה דבר נהדר – משביע, מחמם, מפנק ולא משמין. שקדי מרק וקרוטונים לא כדאי. לגבי אטריות – כדאי לבחור מקמח דורום לא אטריות חיטה לבנה שככה נדבקות במרק. פסטה מקמח דורום לא מעלה יותר מדי את הסוכר בדם, משמינה פחות ומשביעה יותר.


מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.