למה העולם משמין

 דו”ח של ארגון המזון והחקלאות של האו”מ שוב אישר שהעולם נעשה יותר ויותר שמן. הרשימה של 20 מדינות ה”שמנות” כוללת גם את ישראל, שעדיין נמצא מאחורי מדינות דרום אמריקה (מקסיקו, ונצואלה, ארגנטינה, צ’ילה), ארה”ב, צ’כיה, סלובניה, מלטה, טורקיה ועוד ודי קרובה לרוסיה ואנגליה.

לפי הדו”ח כ-868 מיליון אנשים בעולם סובלים מתת תזונה, ולעומתם 1.4 ביליון סובלים מעודף משקל ו-500 מיליון מהשמנה (BMI מעל 30). להשמנה סיבות רבות, ומי ש”אשם” כנראה בכך הוא האדם הקדמון. בחייו של האדם הקדמון השגת אוכל הייתה קשה ולא סדירה והייתה כרוכה בפעילות גופנית מאוד אינטנסיבית. גם אם היה רץ קילומטרים רבים, לא תמיד היה משיג מספיק מזון. מי ששרד במלחמה זו על האוכל היו אלו שנוצרו בגופם מוטציות גנטיות המאפשרות “אחסון” של שומן בתאי השומן. ברור שלא היו מגיעים להשמנה בחיים קשים אלו אך האופציה הייתה קיימת. מאז ועד היום לא חלף זמן רב מבחינה היסטורית אך חל שינוי משמעותי בסביבה האוכל הפך לזמין ולזול והפעילות הגופנית היום יומית הפכה למיותרת וללא נדרשת. כתוצאה מכך אותן המוטציות שעזרו לאדם הקדמון לשרוד גורמות לנו לעלות במשקל. מה זה אומר? מאחר ולא נוכל לשנות את הגנים (בינתיים) פשוט לקנות פחות, לאכול בתבונה, להקטין צריכת אוכל מתוק ושמן ולעשות כל יום פעילות גופניםת אף מתונה ביותר, כמו עלייה וירידה במדרגות, הליכה, עבודה בגינה, ריקודים וכדומה. בואו נגיד תודה לאדם הקדמון עם הגנים שבעזרתם שרד ונשמור על עצמנו כדי לשרוד.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.