הרזיה מהירה

הרזיה מהירה – כן או לא?

כולם חולמים לרזות מהר, להקיש באצבעות ולהשיל את כל המשקל העודף שהם צברו אבל בעלי ניסיון יודעים שבפועל זה לא כל כך פשוט. תהליך של הרזיה הוא תהליך ממושך שמצריך שינוי בהרגלים ובצורת החשיבה, קבלת כלים להתמודדות עם פיתויים וכן אכילה של תפריט מאוזן ומגוון שניתן לחיות איתו לאורך זמן. הרזיה מהירה היא בדרך כלל תוצאה של דיאטה מהירה מסוג דיאטת “כאסח” שהיא דיאטה לא מומלצת ולא בריאה שיכולה בטווח הארוך גם לפגוע בחילוף החומרים ולהוביל להשמנה. בדיאטה מתונה ובריאה, כמו דיאטת הלחם, ניתן לצפות להרזיה של כ-0.5-1.5 ק”ג במשקל לשבוע בממוצע (משתנה כמובן מאדם לאדם בתלות בחילוף החומרים שלו, במשקלו, במידת ההקפדה שלו על הדיאטה ומצבו הרפואי) שזה קצב מצוין. מצפים להרזיה של 3 ק”ג במשקל ויותר? חשבו שוב – כמו שיורדים מהר גם עולים מהר.

הרזיה מהירה – למה זה לא דבר פשוט?

נסו לחשוב לבד – את המשקל שצברתם צברתם ביום, יומיים, שבוע או חודש? לא, המשקל נצבר לאורך הזמן לאט לאט ולכן אין לצפות שהוא יעלם ברגע. בנוסף ככל שהגיל מתקדם כך קשה יותר לרדת במשקל – אנשים רבים יכולים להעיד כיצד כאשר היו צעירים השילו ממשקלם במהירות ובקלילות ואילו כיום הם נאבקים על כל גרם. במיוחד אחרי גיל המעבר חלים שינויים שמובילים לכך שהרזיה מהירה היא כבר לא יעד ריאלי. יש גם בעיות בריאות שיכולות להשפיע על קצב ההרזיה כמו תת תפקוד של בלוטת התריס, שחלות פוליציסטיות וסוכרת סמויה. כדי לרזות מאוד מהיר עושים הגבלה קלורית מעבר למומלץ ובדרך כלל גם הגבלה במגוון המזון שאוכלים. בדיאטות “כאסח” פוגעים יותר במסת השריר וכתוצאה מזה בחילוף החומרים.

למה לא לשאוף להרזיה מהירה במיוחד?

מעבר לזה ההרזיה אומנם חשובה אבל היא תוצר של שינוי אמיתי בהרגלים ובצורת החשיבה ביחס לאוכל ולעצמכם. לשים את ההרזיה המהירה כיעד זו טעות כי לרזות זה פחות החלק הקשה – החלק הקשה ביותר הוא בעצם ההתמדה והשמירה על ההישגים ובדיאטות מהירות מדי לא רוכשים כלים לעתיד ולא לומדים כלום חוץ מאיך לרדת במשקל. כשאתם מחפשים את הדרך הנכונה עבורכם לרזות חפשו דרך שתעשה לכם שינוי בחיים לאורך זמן ולא לזמן קצר כי במסלולים הקצרים המשקל לא מאחר לחזור. שיטת ד”ר אולגה רז עושה בדיוק את זה – נותנת לכם דיאטה מאוזנת, מגוונת וטעימה שניתן להתמיד בה לאורך זמן ובנוסף נותנת לכם כלים לשינוי הרגלים וצורת חשיבה כלפי אוכל והחיים.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר

 

הרזיה מהירה